Vakıf Senedi
Madde1 Madde2 Madde3 Madde4 Madde5 Madde6 Madde7 Madde8 Madde9 Madde10 Madde11 Madde12 Madde13 Vakfın adı;
“Türkiye Trafik Güvenliği Vakfı” dır.Kısaltılmış adı (TTGV)’dir. Bu senette yer alan Vakıf sözcüğü Türkiye
Trafik Güvenliğini Vakfı’nı ifade edecektir. MADDE
3; VAKFIN MERKEZİ VE ŞUBELERİ: Tüzel kişiliğe sahip olan Vakfın Merkezi İzmir
İli Konak İlçesinde olup, adresi Atatürk Cad.No:422 K:5 Alsancak’
dır. Vakıf yönetim kurulu kararı ve yetkili makamlardan
izin almak kaydıyla yurt içinde Şubeler
ve Temsilcilikler açabilir. Ülkemizde trafik kazaları sonucunda meydana
gelen can ve mal kayıpları her geçen gün daha da artmaktadır. Bu
durum toplumumuzda sosyolojik, fizyolojik ve psikolojik yönden çok yönlü
zedelenmelere neden olduğu gibi, ülke ekonomisinde maddi yönden ciddi
kayıplara yol açmaktadır. Trafik kazalarının oluşumunda motorlu taşıt, yol ve insan etkenleri başlıca rol oynamaktadır.
Gelişmiş-çağdaş ülkelerde, bu etkenlerin
en aza indirgenmesi doğrultusunda, teknolojik alt yapının
ilerletilmesine yönelik çok yönlü bilimsel çalışmaların sürdüğü
bilinmektedir. Çağdaş uygarlık düzeyine ulaşma hedefindeki ülkemizde
de trafik güvenliğini ve çağdaş teknolojileri geliştirme ve
uygulamaya kazandırma yolunda benzeri etkin, katılımcı, eğitimci ve
yurtdışını kapsayacak girişimlerde bulunulması gerektiği açıktır. Vakıf, öncelikle ülkemizde trafik kazalarının en
aza indirgenmesi doğrultusunda araç, yol ve insan etkenleri üzerinde
trafik güvenliğini sağlayıcı bilimsel-teknolojik araştırmaları
yaparak, uygulamaya geçirmeyi hedeflemektedir. Ancak bu çalışmaların
yanısıra kaza sonrası ilk yardım, tedavi ve rehabilitasyonu
hedefleyen çalışmalarla da mağdur ve yakınlarını olumsuz yaşam
koşullarından korumayı amaçlamaktadır. Yukarıda
belirtilen amaçlar ve hedefler doğrultusunda aşağıdaki çalışma
kapsamı oluşturulmuştur. 5.1.
Ülkemiz trafik yaşamının uygulamasını izlemek, yasa ve ilgili yönetmeliklerin
çağdaş normlara ulaşması doğrultusunda çalışmalar yapmak, hazırlanan
önerileri düzenli olarak resmi kurumlara ve kamuoyuna
ulaştırmak, 5.2.
Vakfın amaçlarının kamuoyuna duyurulması, çalışmalara halkın
ilgi ve katılımını sağlamak için seminerler, kurslar düzenlemek,
bu etkinliklerin sonucunda katılımcıları sertifikalandırmak, resmi
kurumlarca anılan sertifikaların kabul görmesini sağlamak, 5.3.
Trafik kazalarında yaralanmalarda ilk ve acil yardımların yapılması,
anında müdehale amacıyla ambulans, helikopter vb. araçların
teminini, acil ve gerekli tedavilerin çağdaş uygarlığın gerektirdiği
araç ve gereçlerle, yetkili elemanlar tarafından yapılmasını ve
rehabilitasyonlarını sağlamak, bu amaçla acil yardım, Travmatoloji
ve diğer hastane, enstitüler, Sağlık ve Eğitim Merkezi, Yaşlılar
Bakımevi, Kreş, Sosyal Tesisler, Rehabilitasyon ve diğer merkezler açmak
ve bunlarla işbirliği yapmak, 5.4. Hastane
veya kuruluşlar için doktor, hemşire, sağlık, teknik ve diğer
elemanları ile trafik güvenliğinde araç-altyapı ve eğitim konularında
yetkin eleman yetiştirmek amacıyla teknik ve diğer elemanları yetiştirmek veya yetiştirilmelerine katkıda bulunmak, 5.5.
Trafik kazalarında yaralanma ve sakatlıklar hakkında hükümete ve
ilgili kuruluşlara rapor sunmak, halkı uyarmak ve bu amaçla çalışan
çeşitli kamu ve tüzel kişiliği olan kuruluşlarla işbirliği
yapmak,Trafik kazası sonuçu ortaya çıkan hukuksal sorunlara çözüm
araştırmak, danışmanlık yapmak, hukuksal çözümleri gerekli
mercilere ulaştırmak, 5.6.
Vakfın amacı doğrultusunda düzenlenen etkinlikleri yayın haline
getirmek, 5.7.
Bu amaçları gerçekleştirmek için hükümet, üniversite bilim ve eğitim
kuruluşları ve diğer resmi kuruluşlarla tüzel kişiliği olan özel
kuruluşlar, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, sigorta,
banka, halkla ilişkiler kuruluşlarıyla kısa ve uzun süreli anlaşmalar
yaparak veya Vakıf olarak Vakıf amacına uygun hizmetler yapmak amacıyla,
Vakıfa gelir ve Vakfın gelişmesini sağlayan Araştırma Merkezleri,
Hastane, her düzeyde Okul (Yüksek
Öğretim Kurumları Dahil), Kurs, Dersane, Laboratuvar, Trafik ve diğer
Enstitüler , atölye, iktisadi ve ticari işletme ve tesis kurmak, işletmek
veya ortak olmak, 5.8.
Kongre, Sempozyum vb. bilimsel toplantılar düzenlemek, başka kurum ve
kuruluşlarca bu amaçla düzenlenecek yurtiçi ve yurtdışı benzeri
toplantılara katılmak, 5.9.
Sergi, Fuar vb. etkinliklerin organizasyonunu yapmak ve diğer kurum ve
kuruluşlarca düzenlenen benzeri etkinliklere katılmak, 5.10.
Yurtiçi ve yurtdışı katılıma açık çeşitli ödüllü yarışmalar
düzenlemek. 5.11.
Yurt içi ve yurt dışı ilgili kişi ve kuruluşların
temsilcileriyle, çeşitli konularda araştırma grupları oluşturmak,
projeler hazırlatmak, önerilen, başlatılan projeleri desteklemek, bu
projelerin uygulamaya konması için çalışmak. Vakıf, yurt dışından bilimsel, kültürel ve
sanat değeri yüksek toplulukları veya kişileri davet edebilir veya
benzeri nitelikteki toplumları veya kişileri yurtdışına gönderebilir.
Vakfın amaçlarına uygun faaliyette bulunan kurum ve kişilere yönetim
kurulu kararıyla maddi ve manevi yardımda bulunabilir. Vakıf amacına uygun konularda kısa ve uzun süreli
eğitim sağlamak, konferanslar vermek amacıyla gerekirse Vakıfça
yurt dışından uzman elemanlar getirtebilir. 5.12. Trafik
kazalarının rekonstrüksiyonu
ve trafik
bilirkişiliği üzerine araştırma
ve geliştirme çalışmalarında bulunarak trafik bilirkişiliğinin
kurumsallaşmasını sağlamak. 5.13.
Eğitime yönelik kısa metrajlı film, video film hazırlamak-hazırlatmak. 5.14.
Vakfın gelişmesi ve gelirinin arttırılabilmesi amacıyla Vakıf
yabancı memleketlerde de sosyal etkinliklere girişebilir ve bu ülkelerden
personel, malzeme ve para yardımı kabul eder. 5.15.
Vakıf, amacına ulaşmak ve varlıklarını arttırmak için menkul ve
gayrimenkul her çeşit mal ve mülkü,
vasiyet, hibe veya satın almak suretiyle temellük ve tasarrufa, her çeşit
mallarını kiraya vermeye, gelirlerini ve karlarını tahsil ve sarfa,
Vakfın mal varlıklarını yatırımlarda kullanmaya, bir veya daha çok
şirketin hisse senetlerini, intifa senetlerini, obligasyonlarını, hak
veya alacak ifade eden evraklarını her tür
hisse senetlerini, bunlara ait kuponları almaya, satmaya
Holdinglere, Anonim Şirketlere, Limited Şirketlere ortak olmaya,
ortaklık payına düşen temettü, kar ve payları almaya, bunları
satmaya, devlet tahvili ve hazine bonosu alıp satmaya, kendi bünyesinde
işletmeler kurmaya, Vakfın amaçlarını gerçekleştirmek için
yararlı görülen tüm girişim, tasarruf, temellük, kiralama, sözleşme
ve protokollar yapma, bu ve benzer doğrultudaki işlemleri
uygulamaya ve icraya mezun ve yetkilidir. 5.16.
Vakıfa maddi ve manevi yardımları olan, Vakıf kuruluşunda ve gelişiminde
hizmeti geçmiş bulunanların her
türlü hastalık hallerinde tedavi giderleri ve yaşlılıkta bakımevlerinde
bakımları yönetim kurulu kararıyla Vakıf tarafından karşılanabilir.
Bu kişilerin Türkiyede tedavilerine olanak bulunmadığı Sağlık
Kurulu Raporu ile saptanırsa yurt dışındaki harcama ve tedavileri de
yönetim kurulu kararıyla Vakıf tarafından karşılanabilir. 5.17. Basın,
Yayın ve Reklam Merkezi oluşturmak , çalışma yapmak. 6.1.
Vakfın mal varlığı 510.000.000.- (Beşyüzonmilyon) TL Nakit ile
kurulmuştur. 6.2.
Vakfın amaçlarına uygunluğu Yönetim Kurulunca saptanacak şartlı
yada şartsız devlet, resmi veya özel kuruluşlar, gerçek veya tüzel
kişiler tarafından yapılan vasiyet, yardım veya bağış olarak
nakit, menkul, gayrimenkul, esham ve tahsilat
ve bunlardan elde edilecek gelirler. 6.3.
Yayın, konser, balo, piyango, yarışmalar veya diğer sosyal
etkinliklerden elde edilecek gelirler. 6.4.
Devlet, resmi veya özel kuruluşlar, gerçek veya tüzel kişilerle yapılan
işbirliği, kanun, tüzük, yönetmelik veya mukavele sonucunda elde
edilen gelirlerle, Vakıfça kurulan veya kurulacak olan tesisler
gelirleri ve Vakıf Senedinde yazılı diğer işlem ve etkinliklerden
elde edilen gelirler. 6.5.
Vakfa ait varlıkların işletmesinden menkul ve gayrimenkuller ve
tesislerden sağlanan gelirler, 6.6.
Vakfın kurduğu, işlettiği veya işbirliği yaptığı Sürücü
Kursu, Enstitü, Dershane, Okul (Yüksek Öğretim Kurulları dahil)
Hastane, Poliklinik ve hizmetleriyle Rehabilitasyon Merkezi, Kreş, Yaşlılar
ve Sakatlar Bakımevi,
laboratuvar, atölye, diğer merkez, tesis ve iktisadi işletmelerden
elde edilen gelirler. 6.7. Satın
almak, satmak, inşaat yapmak, kat karşılığı inşaat yapmak, yaptırmak,
ipotrek vermek, almak, irtifak hakkı tesis etmek, vermek, devretmek,
kiralamak, devren kiralamak, kiraya vermek, tahvil-hisse seneti, banka
faizi almak, kamu yada özel sektör tarafından işletilen ticari-sınai
kuruluşlara ortak olmak, yasalara ve Vakıf Senedine aykırı olmayacak
bilcümle tasarruflarda bulunmak suretiyle elde edilecek gelirler. 6.8.
Her çeşit diğer gelirler. Vakıf, Vakıf Genel Kurulu tarafından Genel Kurul
üyelerinden seçilen Yönetim Kurulu tarafından yönetilir. 8.1. Kurucu Üye 8.2. Asli Üye 8.3. Koruyucu Üye 8.4. Yardımcı Üye 8.1.Kurucu Üye:
Vakfın kuruluşunda maddi ve manevi yardımları olan aşağıda
isimleri bulunan gerçek ve tüzel kişilerden ibarettir. 8.2. Asli Üye: Vakıf
kuruluş aşamasından sonra Vakfa üye olmak isteyen özel yada tüzel
kişiler bir defada en az (2) Cumhuriyet altınının Türk Lirası karşılığından
az olmamak koşuluyla nakti veya ayni bağışta bulunan veya buna eşdeğer
esham, bono, menkul veya gayrimenkul bağışta bulunan veya bu miktarı
aşan değerde Vakfın gelişmesine maddi ve manevi olarak yardım ve
hizmet eden gerçek veya tüzel kişiler yönetim kurulu kararıyla
“Asli Üye” olurlar. Tüzel kişiliğe haiz üyelik (resmi veya özel)
kurumların Başkanları veya Müdürleri veya kurumu temsile yetkili kişiler
tarafından temsil edilir. Trafik
ve otomotiv sektöründe faaliyet gösteren ticari kuruluşlar tüzel kişiliği
haiz asli üye olamazlar. 8.3. Koruyucu Üye:
Vakfa varlıkları ile maddi veya manevi yarar sağlayan kişileri, bir
defada (1) Cumhuriyet Altınından az olmamak üzere Vakfa nakdi veya
ayni bağış yapanlar yönetim kurulu kararıyla koruyucu üye olurlar.
Trafik ve otomotiv sektöründe faaliyet gösteren ticari kuruluşlar tüzel
kişiliği haiz koruyucu üye olamazlar. 8.4. Yardımcı
Üye: Vakfa,
Vakfın amaç ve ilkeleri doğrultusunda çalışmalarıyla katkıda
bulunanlar Yönetim Kurulu kararıyla Yardımcı Üye olurlar. Trafik
ve otomotiv sektöründe faaliyet gösteren ticari kuruluşlar tüzel kişiliğe
haiz yardımcı üye olamazlar. 9.1. Vakıf
Genel Kurulu 9.2. Vakıf Yönetim Kurulu 9.3. Vakıf Yürütme Kurulu 9.4. Vakıf Denetim Kurulu 9.5. Vakıf Danışma Kurulu 9.1. Vakıf
Genel Kurulu: Vakıf
Genel Kurulu; TMMOB Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim
Kurulunun seçtiği üç temsilci üyesi ile Vakfın diğer Kurucu ve
Asli üyelerinden oluşur. Ne kadar bağış yaparlarsa yapsınlar üyeler ancak
bir oy kullanabilirler. Üyeler ancak kendisini temsil eder, vekalet
kabul edilmez. Gerçek kişi olan
her Genel Kurul Üyesi, ölümü halinde yerini almasını istediği bir
şahsın (İzmir Şube Yönetim Kurulundan katılan 3 üye hariç) adını
yazarak kapalı bir zarf içinde vakfa verir. Kurucu üye veya asli
üyenin isteği veya ölümü halinde kapalı zarf yönetim kurulunca açılır.
Vakfın üyesi olduğu kendisine yazılı olarak bildirilir. Aday
bildirilmeden üyeliğin boşalması halinde, kanuni mirasçıları, Vakıf
Üyesinin kim olacağını kendilerine yapılacak yazılı bildirimden
itibaren üç ay içerisinde Vakıf Başkanlığına bildirirler.
Bildirilen bu isim tüm mirasçıların birlikte yapacakları başvuruyla
olanaklıdır. Yasal mirasçılar kendilerine yapılan yazılı
bildirime rağmen üç aylık süre içerisinde kimin vakıf üyesi
olacağını bildirmezlerse, veraset beyanında adı geçen mirascılardan
hangisinin vakıf üyeliğini sürdürmesinin uygun olacağına vakıf yönetim
kurulunca karar verilir. Halef Üyeler de Kurucu ve Asli Üyelerin hak
ve yetkilerine aynen sahiptirler. 9.1.1. Genel
Kurulun toplanması ve Görevleri: Genel Kurul iki yılda bir Mart ayı içinde toplanır.
Bütçe görüşmeleride her yıl Mart ayı içinde yapılır.Genel
kurulun yapıldığı yıl gündemin 1. maddesinde Bütçeyi görüşmek
üzere olağan olarak toplanır. Toplantı tarihleri, gündem ve toplantının
yapılacağı yer ile birlikte bir günlük gazetede (en az 15 gün önce)
ilan edildikten sonra toplantı Genel Kurul Üyelerinin toplamının yarısından
bir fazlası ile yapılır. İlk toplantıda bu çoğunluk bulunmadığı
takdirde bir hafta sonra ikinci toplantı varolan üyelerle yapılır. Genel Kurul Toplantısını yönetmek üzere bir Başkan,
bir Başkan Yardımcısı ve iki Raportör’den oluşan kongre Divanı
seçilir. Genel Kurul, Yönetim Kurulu çalışmalarına yön
verir. Genel Kurul, yönetim Kurulu’nca sunulan konuları
veya toplantıda önerilen gündem konularını tartışır ve kararlar
alır. Vakfın yıllık
hesapları, işlemleri bu toplantıda Genel Kurulca değerlendirilir ve
onaylanır. Genel Kurul, iki yılda bir yaptığı toplantılarda
iki (2) yıl için Yönetim Kurulu’nu seçer. Ayrıca Vakfın hesaplarını,
işlemlerini denetlemek, Yönetim Kuruluna ve Genel kurula rapor vermek
üzere 3 (üç) asıl ve 3 (üç) yedek Denetleme Kurulu Üyesini seçer.
Vakıf Yönetim Kurulu, Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir.
Bu toplantıda da Genel Kurul için gereken usuller uygulanır. 9.2. Vakıf Yönetim
Kurulu: Yönetim Kurulu,
Vakıf Genel Kurulu tarafından Genel Kurul üyeleri arasından seçilen
7 (yedi) kişi ile TMMOB Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim
Kurulu tarafından görevlendirilen 2 (iki) temsilci üye olmak üzere 9 (dokuz)
üyeden oluşur. Vakıf Genel Kurulunca ayrıca 7 (yedi) yedek üye seçilir.
Yönetim Kurulunda tüzel kişi veya temsilcilerinin sayısı MMO
Temsilcileri hariç 3 (üç)’ü geçemez. MMO tarafından Vakıf Yönetim Kurulu Üyeliğine
bir dönem için seçilen üyeler MMO Yönetim Kurulunca istenildiğinde
biri veya ikisi birden değiştirilebilir. Eğer yönetim kurulunun çalışmalarında önemli
aksaklık, Vakfın gelişmesinde gerileme görülürse Yönetim
Kurulundan en az 5 (beş) veya Genel
Kurul üyelerinin 1/5’inin yapacağı teklif üzerine veya
denetçilerin oybirliğiyle yapacağı yazılı öneri üzerine yönetim
kurulu Olağanüstü Genel Kurulu toplamaya zorunludur. Vakıf Yönetim Kurulu; Başkan’ı, Genel
Sekreter ve Sayman Üye’yi Vakıf Yönetim Kurulu üyeleri arasından
seçer. Vakıf Başkanı’nın yokluğunda Başkanlığa
Genel Sekreter, o da yoksa Sayman Üye veya Yönetim Kurulu Üyelerinden
Başkanın görevlendireceği üye yerine temsil eder. Yönetim Kuruluna Siyasi Partilerin seçimle
belirlenen faal kademelerinde çalışmakta olanlar seçilemezler. Yönetim
Kurulu üyeleri sonradan siyasi partilerin faal kademelerinde görev
almaları halinde Yönetim Kurulundan istifa etmiş sayılırlar. Yönetim Kurulu en az ayda bir toplantı
yapar.Mazeretsiz olarak üst üste üç toplantıya veya dört ay sürekli
olarak katılmayan üye yönetim kurulu kararıyla istifa etmiş sayılarak
yerine yedeklerden biri sırayla çağrılır. Vakıf’da çalıştırılacak personeller Vakıf Yönetim
Kurulr kararı ile seçilir ve maaşlarını belirler. 9.3. Vakıf Yürütme
Kurulu: Vakıf Yürütme Kurulu; Vakıf Başkanı, Vakıf
Sekreteri ve Vakıf Saymanından oluşur, Vakfa ait tüm işletme, ortak
kurum, temsilcilik vb. iştiraklerinin yürütücüsüdür. Vakfın amaçlarının
gerçekleştirilmesinde Yönetim Kurulunca belirlenen görevleri
uygulamaya geçirmekle yükümlüdür. Yürütme Kurulu üyelerinin görevleri aşağıdaki
gibidir. 9.3.1.
Vakfı Başkan temsil eder. Olağan işlerde Sekreter Vakfın doğal
temsilcisi ve sözcüsüdür. Gerektiğinde belli görevlerin yürütülmesi
için temsil yetkisi Yönetim Kurulu kararı ile diğer üyelere
verilebilir. 9.3.2.
Vakıf Sekreteri Yönetim Kurulu kararına uygun olarak çalışmaları
yürütür, kararların uygulamasını sağlar. 9.3.3.
Vakıf Yönetim Kurulu toplantı gündemi, Sekreter tarafından düzenlenir
ve üyelerin önerisi ile gündeme yeni maddeler eklenir. 9.3.4.
Sekreter görevlilere ait sicillerin tutulması ve Yönetim Kurulu
kararlarının uygulanması için gerekli tüm önlemleri alır, Vakfın
işlerini yürütür ve imzalar. Gerektiğinde görevliler için Yönetim
Kuruluna önerilerde bulunur. 9.3.5.
Sayman Vakfın mali işlemlerinin Vakıf Tüzüğü ve Yönetmeliklere
ve usulüne uygun yürütülmesinden, gerekli defterlerin tutulmasından,
demirbaşların en iyi şekilde kullanılmasından Yönetim Kuruluna karşı
sorumludur. Bu konularda gerekli önlemleri alır ve önerilerde
bulunur. Harcamaların bütçeye uygun yapılıp yapılmadığını
denetler. 9.3.6.
Sayman Vakfın olağan ödemelerini yürütür. 9.3.7. Vakıf
yönetim kurulu, çalışmalarına yardımcı olmak üzere vakfın amacını
gerçekleştirmek için çeşitli komisyonların kurulmasını,
koordinasyonunun ve çalışmaların yürütülmesini sağlar.Bu
komisyonlar çalışmalarını yönetim kurulunca belirlenecek esaslara
göre yönetir. 9.4. Vakıf
Denetim Kurulu: Vakıf Denetleme Kurulu Vakıf Genel Kurulunca iki
(2) yıl için seçilen üç (3) asıl ve üç (3) yedek üyeden oluşur.
Denetleme Kurulunun görevleri şunlardır. 9.4.1.
Vakfın hesaplarını ve buna ilişkin işlemleri en az üç (3) ayda
bir incelemek, rapor düzenlemek ve Vakıf Yönetim Kuruluna vermek. 9.4.2.
Vakıf’ın mali işlemleri, Yönetim Kurulu’nca uygulanmış eski dönem
bütçeleri, hazırlanmış yeni dönem bütçesi ve kadro çizelgeleri
ile ilgili raporu hazırlayarak Vakıf Genel Kuruluna sunmak. 9.4.3.
Denetleme Kurulu üyeleri Vakfın mali işleriyle ilgili olarak gerekli
görmeleri ve oybirliğiyle alacakları karar ile Vakıf Yönetim
Kurulundan Vakıf Genel Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırmalarını
istemek. 9.4.4.
Nedeni ne olursa olsun üst üste üç (3) kez toplantıya ve/veya
denetlemelere katılmayan veya katılamıyacağını bildiren Denetleme
Kurulu Üyesi çekilmiş sayılır ve yerine gelecek yedek üye kalmaz
ve Kurul üye sayısı salt çoğunluğun altına düşerse Olağanüstü
Vakıf Genel Kurulu yapılarak yeniden Denetleme Kurulu asıl ve yedek
üyeleri seçilir. Yeniden seçilen Denetleme Kurulu ilk Olağan Genel
Kurul Toplantısı’na kadar görev yapar. 9.4.5. Denetleme
Kurulu toplantılar için
Genel Kurulca belirlenmiş olan huzur hakkı
verilir. 9.5. Vakıf Danışma
Kurulu: Vakıf Danışma Kurulu, Vakıf Yönetim Kurulu üyeleri,
Vakıf Denetim Kurul üyeleri, kurucu, asli, koruyucu ve yardımcı üyelerden
oluşur. Vakıf Yönetim Kurulu Vakıf Danışma Kurulu’nu
gerekli gördüğü durumlarda toplantıya çağırır. Vakıf Danışma
Kurulu’nun görevleri aşağıdaki gibidir. 9.5.1.
Vakıf çalışmalarını değerlendirmek ve geliştirilmesi için önerilerde
bulunmak. 9.5.2.
Yapılacak çalışmalar için üyelerin bilgi ve deney birikimlerini
dikkate alarak aday önermek. 9.5.3.
Üyelerin Vakıf çalışmalarına aktif katılımlarını ve Vakıf bağlarının
gelişmesini sağlamak. MADDE
10; VAKFA YAPILACAK BAĞIŞLAR: Vakıf Yönetim Kurulu gerçek ve tüzel kişiler
tarafından yapılacak Vakfın amacına yönelik hertürlü şartlı ve
şartsız bağışları
kabule yetkilidir. Vakfın amacına uygun yayın, araştırma, proje vb.
hizmetleri Yönetim Kurulunun takdiri oranında bağış olarak değerlendirebilir.
Vakfın mal varlığı ver harcamaları konusunda Yönetim
Kurulu yetkilidir. Vakfın gelirlerinin en az % 80’inin 903 sayılı
yasa ve ilgili sair yasalar uyarınca nev’i itibarıyla genel, özel,
katma bütçeli idareler içinde yer alan ve vakıf senedinde belirtilen
hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla tahsis edilmiş olup, vakıf
gelirlerinden her yıl idare masrafları teftiş ve denetleme masraflarına
katılma payı düştükten sonra kalan % 10 Yedek Akçeye, % 90’ı
vakıf faaliyetlerine ayrılır ve bu vakıf senedinde tesbit olunan
esaslar dahilinde sarf edilmek üzere tahsis olunur. MADDE
12; VAKIF SENEDİ TADİLATI: Bu Vakfın Senedinde gerekli görülecek değişiklikler,
Vakıf Genel Kurulunda, katılan üyelerin yarısından bir fazla oy çoğunluğu
ile yapılır. Vakıf üyelerinin en az üçte ikisinin mevcut
bulunduğu Genel Kurul Toplantısına katılan kurucu ve asli üyeler
toplamının en az üçte ikisi ekseriyetinin kararı ile fesh edilir.
Vakfın feshi halinde bütün menkul,gayrimenkul malları, nakit parası
ve esham, bono, tahvilat gibi kıymetli senetleri, vergi muafiyeti tanınmış
aynı amaçlarda faaliyetlerde bulunan bir veya birden fazla Vakfa
devredebilir. Bu Vakıfın kuruluş aşamasının gerçekleştirilmesi
amacıyla her çeşit işlemleri yapmak üzere kurucu üyelerden aşağıda
adı soyadı yazılı olan (4)kişiler yetkilidir.
KURUCULAR Kendi adlarına asaleten, 1,2,3, sayfalarda
isimleri yazılı bulunan diğer kurucular adlarına vekaleten müştereken
hareketle:
4.İlknur SILAY
|