23 Mayıs 2022
Kategori Genel
23 Mayıs 2022,
 0

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından alınan bir kararla 1 Nisan tarihinden itibaren ülkemizde Otoyollarda OGS sisteminin kaldırılmasına ve tek sistem olarak HGS sisteminin kullanılmasına karar verilmiştir. Ancak bu konuda bazı noktalar göz ardı edilmektedir. OGS ile HGS sistemleri arasındaki temel farklılıklar vardır.

Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. OGS cihazının içinde pil vardır. Aktif olarak çalışır ve gişe alanlarındaki sistemler ile iletişime geçerek en etkin okumayı, gişeden geçiş anında sağlar. Avrupa genelinde yoğun olarak kullanılmaktadır.
  2. HGS etiketi ise pasiftir. Araç camı kirli olduğunda ya da etiket güneşten solduğunda sistem tarafından algılanmaz. HGS sistemi plaka okuyan bir sistemdir. Plaka tanımalı ücretli otopark ödemelerinden farkı yoktur. Hiçbir plaka tanıma sistemi yüzde yüz doğrulukla çalışmaz. Bulunduğu istasyonun coğrafi konumuna göre de gün içinde okuma performansında farklılıklar gösterir.
  3. HGS sisteminde giriş yaptığınız istasyonlarda plakanızın okunduğunu, çıkış yaptığınız istasyonda ise ücretinizi ödeyip ödemediğinizi görmeniz yeni kurulan baş üstü sistemleri nedeniyle mümkün olmamaktadır.
  4. OGS’nin altyapısı Aselsan’a ait, HGS’nin altyapısı ise PTT’ye aittir.
  5. OGS kredi kartına bağlıdır, HGS’de böyle bir zorunluluk bulunmamaktadır.
  6. OGS cihazları satın alınırken belirli bir ücret ödenmiş olup, milyonlarca aktif cihaz çöp olmuş ve bu bedeller yok olmuştur.
  7. Tüm otoyol ücret toplama altyapısı Aselsan OGS idi, HGS gölge sistemdi. Şimdi tek sisteme düşürüldü, etiket okunmadığında ücretin nasıl tahsil edileceği, mağduriyetlerin çoğalacağı gibi sorunlar önümüze çıkacaktır.
  8. Müşteri şikâyetlerinden gelecek ilave iş yükü, ilave takip masrafları, dolayısıyla ilave finans yükü oluşacaktır.
  9. Tüm kurumsal filolar okuma oranının yüksek olması sebebiyle OGS kullanıcısıdır. Filoların etiket okumama problemi başlayınca müşteri şikâyetlerinin sonuçlandırılması çok daha uzun zaman alacaktır.

OGS aktif bir sistem olarak çok verimli çalışan, gişede anlık okuma ve tahsilât yapılmasını sağlayan, Türkiye’de ve Avrupa’da ücretli otoyolların birçok kullanıcısının tercihiydi. Geldiğimiz bu noktada ASELSAN’ın geliştirdiği milli ve yerli bu sistemin ülkemizde kullanılmayacak olmasının nedenini anlamak mümkün değildir.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının, yanlış olduğunu düşündüğümüz bu kararından en kısa zamanda dönüş yapmasını talep ediyor, görüş ve değerlendirmelerimizi kamuoyunun dikkatine sunuyoruz.

Comments are closed.