12 Eylül 2022
Kategori Genel
12 Eylül 2022,
 0
  • – Mardin Derik mevkiinde tırların sebep oluğu iki kazada da ölü sayısı fazla olmuştur. Rampa aşağı 7 km. lik bir eğim ile inen sürücünün uygun vites ile inmediği tahmin edilmektedir. Araç yüklü olduğu için hızları artmaktadır. Anlık olan bu durumda hızlarını kontrol etmekte zorlanmaktadırlar. Kaza yerinde Güvenlik Tedbirleri alınması sağlanmalıdır. Bunun için;
  • – Ağır vasıta araçların şehir içinden geçmemeleri,
  • – Yolun yukarıdan duble olarak yapılması,
  • – Yüksek eğimli ve uzun km yollarda otomatik vites olan(tiptronik) araçların yüklü olmaları halinde rampanın başında otomatik vitesten çıkarıp manuel’e döndürmesi uygun vites ile iniş yapması,
  • – Kaçış rampası yapılması,
  • – Yolun sağında ağır araçlar için zorunlu park sahası yapmaya elverişli, araç girişi ve çıkışı sırasındaki yol güvenliğini sağlayacak şekilde park alanı yapılmalıdır. Bu park alanında ısınan balata, kampana ve lastikler soğurken sürücüler de dinlenme fırsatı bulacaklardır. Bu arada sürücüler dinlenirken hazırlanacak eğitim kasetleri ile trafik ve yol güvenliği eğitimi, araçların motor, yürüyen aksamları ve fren sistemleri ile ilgili eğitim kasetleri izleterek eğitimleri yenilenmiş olacaktır.
  • – Teknik olarak da çekici ve otobüslerde 2008 yılından itibaren zorunlu olarak bulunan Retarder fren sisteminin, daha önce üretilmiş olan kamyonlara da üretici firmalar tarafından konulması sağlanarak balata ve kampanaların ısınmalarının minimuma düşmesi sağlanacaktır. Retarderli araçlarda balata değiştirme azalacağı için ağır vasıta sürücü ve sahiplerine ekonomik olarak da katkı sağlayacaktır.
  • – Ağır vasıta araçlarda araç bakım kartı mutlaka bulunması sağlanmalıdır. Böylece kontrollerde aracın bakım yapılıp yapılmadığı kontrol edilecektir. (Özellikle fren sistemi, lastik, ön takım, vb.) Bakımı zamanında yapılmayan araçların mal sahiplerine de ağır para cezası verilmesi sağlanmalıdır.
  • – Rampa’dan inen Kamyon ve TIR’ların taşıma yükünün, aracın taşıma kapasitesi ile uygun olması sağlanmalıdır,
  • – Aracın modeli, teknik donanımı, ilave dingilin yük taşımaya uygun olup olmadığı belgelendirilmesi sağlanmalıdır,
  • – Yük taşıyan sürücülere aracın teknik özellikleri yetkili servisler tarafından gösterilmelidir.
  • – Yük taşıyan aracın kullanımdan önce gerekli yerleri kontrolü yetkili teknik kişilerce yapılması sağlanmalı, işverende taşıcıdan veya şirketinden yazılı belge istenmesi sağlanmalıdır,
  • – Ağır vasıta sürücülerinin, kaza oluş sebepleri ve önlemleri konusunda emniyet tarafından elindeki bilgi ve dokümanlarla 2 yılda bir eğitime tabi tutulmaları sağlanmalıdır.

Comments are closed.